O Mafii 2

6. listopadu 2007 v 16:23 | Míra a Petr |  Info
Trvalo to dlouho. Od roku 2002, kdy vyšla nejúspěšnější česká hra Mafia, uplynulo již hodně vody. Někteří již nedoufali, že se pokračování vůbec dočkají. Illusion Softworks byli ve všech ohledech potichu, což ale dávalo tušit, že na něčem pracují. A když vás něco proslaví, byla by škoda se toho nedržet jako švec kopyta. Tak to letos konečně přišlo. Na lipské Games Convention šlo zcela jistě o jedno z nejsledovanějších představení. Na pouhý trailer se stály dlouhé fronty - takové, jaké ani na přervané výstavě nebývají pravidlem. Jedno je tedy jisté - Mafia 2 nezůstane opomíjena. A jelikož e hry existuje pouze onen trailer, pokusíme se z něj vyčíst zajímavé poznatky.
Přesto není vyloučeno, že některé, takřka jistě však méně důležité nitky budou mezi oběma díly propleteny.
Zdá se, že Mafia 2 nebude na svou předchůdkyni navazovat příběhově, nýbrž pouze tematicky. Snaha fandů vysledovat v několika záběrech jakékoliv spojitosti s jedničkou se nepotkala s úspěchem. Přesto není vyloučeno, že některé, takřka jistě však méně důležité nitky budou mezi oběma díly propleteny. Nepodíváme se již do dvacátých a třicátých let, nýbrž do období pokročilejšího, ohraničeného čtyřicátými a padesátými léty. Takový posun jedině vítáme, protože z dvojky nedělá ani tak pokračování, jako zcela novou, originální hru. Jen si to vezměte - všechno musí být jiné, vozy počínaje a městem konče. Možná se Mafia 2 bude odehrávat v nějaké fiktivní metropoli, jisté však je, že tato velice připomíná New York. Ostatně i původní Lost Heaven bylo vytvořeno po vzoru Chicaga.
Tvůrci si příběhová tajemství střeží jako oko v hlavě. A není divu, vždyť Mafia 2 bude vyvedena v ještě důraznějším filmovém stylu než první díl a jako taková se o děj významně opírá. Byla by hloupost z něj cokoliv vyzrazovat předem. Dá se předpokládat, že až do vydání se o něm mnoho nedozvíme. Charaktery nicméně působí nesmírně charismaticky, přičemž jejich orientace na filmy typu Kmotr je jasně patrná. Na pohled působí dojmem vrchních společenských pater, ovšem výrazivem se pohybují kdesi mezi žumpou a špeluňkou. Krom toho mají postavy nejrůznější manýry, které se projevují v obzvlášť šťavnatých rozhovorech. Už když zhlédnete trailer, tak se přinejmenším pousmějete.
Při prvním prohlédnutí ale dost možná zůstanete omráčeni fantastickým zpracováním. Samozřejmě, trailer nemusí odpovídat skutečnému vzezření, ale tady to vypadá velmi pravděpodobně. Navíc vynikající modely charakterů to do plné verze nejspíš dotáhnou a jejich úchvatné animace, ať už celého těla nebo jen obličeje se prostě musí vidět. Každý pohyb, každé pronesené slovy vyvolávají dojem, že jste opravdu u toho. Bezvadné je i okolí, počínaje vodou a konče skly - všechno je nesmírně plastické a uvěřitelné. K nějaké té retuši zcela určitě došlo, vcelku to na nás ale působí tak, že by to takhle mohlo vypadat i v reálném čase.
Při prvním prohlédnutí ale dost možná zůstanete omráčeni fantastickým zpracováním.
Jako opravdový vyslanec Rodiny se připravte na to, že si opět pořádně zastřílíte (doufáme ve stejně tvrdé a nekompromisní přestřelky jako minule) a buďte si jisti, že s etickými hodnotami společnosti si starosti dělat nebudete. Kvéry vznikly zásadně podle reálných předloh a také toho, jak je mafiáni používali. Nebude jich tedy kdovíjaké množství, o to vřelejší vztah si ale k pistoli, brokovnici, Thompsonu a jejich variacím vytvoříte. Střelba by měla také patřičně surově znít.
Přestřelky budou hrát důležitou roli také na čtyřech kolech. Mafia by bez aut nebyla tím pravým. Těšíme se na zbrusu nový vozový park. Oproti jedničce se bouráky o něco zrychlí, zázračných rychlostí ale většina z nich dosahovat nebude. Jak jistě ale víte, už minule se i s ručičkou tachometru na nižších hodnotách podařilo navodit slušný pocit ze svištění městem. Zásluhu na tom měl vynikající jízdní model. Těžko si představit, že by se tvůrci jednoho z pilířů atmosféry vzdali. Otázkou je, zda se opět dočkáme pořádné zkoušky v podobě závodů, na nichž si v předchůdci mnozí vylámali zuby. Uvidíme také, nakolik aktivní budou policisté a jestli znovu budeme muset zastavovat na každou červenou. V případě porušování a nedbání pokynů k zastavení (zaplacení pokuty) zpravidla následovala honička přes celé město. Občas to byla zábava, pokud jste však poldy museli setřásat každou chvíli, stala se z toho otrava. Na druhou stranu strážci zákona pomáhali budovat autentičnost města. Jsme zvědaví, jak se s tím tvůrci poperou tentokrát.
New York čtyřicátých let je vyobrazován s neskutečnou precizností, jež ústí v živoucí dojem z velkoměsta. Dlouhé bloky cihlových domů s typickými fasádami a propojenými zadními dvory, po kterých se stejně jako po střechách tak dobře utíká. Nechybí ani požární schodiště a na tehdejší dobu futuristicky působící mrakodrapy. Na obrázcích je možné vidět zakouřený bar, italskou restauraci či rozlehlou tovární halu. Úkoly jistě obsáhnou všechny myslitelné mafiánské záležitosti. Vraždy, vymáhání výpalného, pašování - to jsou jen základy, na kterých vývojářský tým jistě opět vystaví navýsost zábavné a variabilní zakázky.
vidíme také, nakolik aktivní budou policisté a jestli znovu budeme muset zastavovat na každou červenou.
Mafia patří k českému rodinnému stříbru, ale ať už by byla z jakékoliv země, stále bychom se na ní dívali s nemenším respektem. Ostatně je populární po celém světě. Bez nadsázky lze říci, že žádný jiný titul nedokázal vyobrazit mafiánské prostředí s takovou grácií a důrazem na atmosféru. Ani The Godfather s několikanásobným rozpočtem. Doufáme a věříme, že druhý díl bude ještě lepší.
Zdroj: Bonusweb
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Líbí se vám tento vzhled?

Ano,je úžasný 70.4% (326)
Ano,ale předtim byl lepší 8.9% (41)
Ne je to hnus 20.7% (96)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama